Nissan почав випробування технології утилізації автомобільних електродвигунів

Компанія Nissan Motor Co., Ltd. і Університет Васеда оголосили про початок випробувань у Японії спільно розробленої технології переробки. Вона передбачає ефективне добування високочистих рідкісноземельних сполук з магнітів двигунів електромобілів. Планується, що нова технологія увійде в широкий ужиток у середині поточного десятиліття, пише Autogeek.

Автомобільна промисловість заохочує електрифікацію у межах протидії змінам клімату та переходу до вуглецево-нейтральної економіки. У більшості двигунів електромобілів використовуються неодимові магніти, що містять рідкісноземельні метали, зокрема неодим та диспрозій. Скоротити використання рідкісноземельних елементів важливо не лише через вплив на довкілля гірничодобувної та переробної промисловості, але й у зв’язку з тим, що зміна балансу попиту й пропозиції призводить до коливання цін як для виробників, так і для споживачів.

Задля більш ефективного використання обмежених та цінних ресурсів з 2010 року Nissan працює над зниженням кількості важких рідкісноземельних елементів (РЗЕ) у магнітах електродвигунів. Крім того, Nissan переробляє РЗЕ, видаляючи магніти з двигунів, що не відповідають виробничим стандартам, і повертаючи їх постачальникам. Наразі застосовується декілька етапів переробки, включно з ручним розбиранням і зняттям. Отже, розробка більш простого й рентабельного процесу допоможе збільшити обсяги переробки в майбутньому.

2.jpeg

З 2017 року Nissan співпрацює з Університетом Васеда, який має великий досвід досліджень в галузі переробки й плавлення кольорових металів. У березні 2020 року результатом їх співпраці стала розробка пірометалургійного процесу, що не потребує розбирання двигуна.

Огляд процесу

  • До двигуна додають карбюризатор і чавун і нагрівають до температури щонайменше 1400 °C, щоб розплавити речовини в його складі.

  • Потім додають оксид заліза, завдяки якому відбувається окиснення РЗЕ в розплаві.

  • До розплаву додається невелика кількість флюсу з вмістом бору, що розчиняє рідкісноземельні оксиди навіть за низьких температур.

  • Розплав розділяється на два шари рідини: розплавлені оксиди (шлак), що містять РЗЕ, спливають на поверхню, а більш щільний залізовуглецевий сплав опускається на дно.

  • Після цього зі шлаку можна легко вилучити РЗЕ.

Цей процес дає змогу вилучити 98 % РЗЕ двигуна. Крім того, цей метод скорочує тривалість процесу вилучення і час роботи щонайменше на 50 % порівняно з поточним методом, оскільки не потребує розмагнічування, зняття та розбирання магнітів.

Nissan і надалі сприятиме досягненню вуглецевої нейтральності та зведенню до нуля використання нових матеріалів, стимулюватиме використання електрифікованих транспортних засобів, переробку та скорочення використання РЗЕ.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка