Українці зможуть отримати компенсацію за неякісне електропостачання

В Україні посилюється відповідальність компаній за неякісне надання послуг з електропостачання споживачам.

Зміни до порядку, що регулює забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам, внесла Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг 18 серпня, передає kosatka.media

Українці зможуть отримати компенсації за відсутність однієї фази протягом більше 24 годин для споживачів, приєднаних до електричних мереж за трифазною схемою електроживлення; посилення з 01.01.2022 стандарту за тривалістю аварійних перерв з 24 до 22 годин; встановлення гарантованих стандартів тривалості планових перерв в електропостачанні з попередженням споживачів.

Допустима тривалість планових перерв в електропостачанні скорочується з 24 годин до не більше 12 годин у незимні місяці і до 6 годин взимку. Для значних за обсягом виконання планових робіт - реконструкція і заміна мереж - тривалість перерв в електропостачанні не повинна перевищувати 24 години у незимні місяці і 8 годин взимку; збільшення розмірів сум компенсацій для окремих стандартів: аварійних перерв, що тривають більше 24, а з 01.01.2021 – 22 годин, і термінів усунення причин неякісного електропостачання.

Прийняття зазначеної постанови підвищить загальний рівень якості електропостачання для споживачів, зокрема зменшить тривалість переривань в електропостачанні. "Окремо варто звернути увагу на введений з 1 липня 2021 року стандарт якості в електропостачанні – за частотою перерв, згідно з яким кожен споживач, у якого у попередні 12 календарних місяців (у тому числі, що передували 1 липня 2021 року), кількість перерв в електропостачанні перевищувала допустимий стандарт – має право на отримання компенсації», – зазначили в НКРЕКП.

Розмір компенсації споживачеві становить 200 грн - для побутового споживача, 600 грн - для непобутового споживача і 50 гривень - за кожну перерву понад установлений стандарт.

Допустима кількість перерв тривалістю більше 1 години протягом 12 місяців може виникати у зв’язку з аварійними перервами( з вини компанії): не більше 6 перерв для міст і селищ міського типу; не більше 8 перерв для сільської місцевості, а також плановими перервами - не більше 11 перерв.

«Споживачі за наявності проблем з частими перервами в електропостачанні повинні звернутися до операторів систем розподілу (обленерго), з якими укладено договір про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, із заявою про надання компенсацій за недотримання гарантованого стандарту щодо кількості перерв в електропостачанні протягом 12 календарних місяців у точці розподілу споживача (тривалістю понад 1 годину)», - зазначили у Нацкомісії.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка