В Україні пропонують з 2027 року заборонити ввезення і реєстрацію бензинових і дизельних авто

В Україні необхідно поетапно заборонити ввезення і першу держреєстрацію автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ), у тому числі вироблених в країні з 1 січня 2027 року.

Про це йдеться у проекті закону "Про внесення змін до Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів", який оприлюднило Міністерство інфраструктури, передає interfax.com.ua.

Документом, зокрема, пропонується з 1 січня 2027 року заборонити ввезення і першу реєстрацію старих автомобілів з дизельними двигунами, а з 1 січня 2030-го – нових автомобілів з дизельними двигунами внутрішнього згорання, а також старих і нових авто з бензиновими двигунами.

Заборона не поширюватиметься на автомобілі Збройних Сил України та інших військових формувань, на автомобілі фермерських господарств, що використовують їх за межами автомобільних доріг загального користування, автомобілі, що передані у спадок, а також на авто, випущені до 1 січня 1981 року.

У пояснювальній записці до законопроекту наголошується, що 90-95% забруднюючих речовин у повітрі припадає на автотранспорт з ДВЗ (за винятком мегаполісів), а транспортна політика ЄС поставила завдання скоротити наполовину експлуатацію авто на традиційних видах палива у містах до 2030 року і повністю відмовитися до 2050 року.

У той же час, наголошується у документі, на відміну від жителів ЄС бідніші українці експлуатують авто довше, "що є наслідком, зокрема, ввезення в Україну старих авто з ЄС".

За оцінкою авторів законопроекту, така заборона сприятиме збільшенню частки використання електротранспорту та електромобілів, зокрема, доведення частки електротранспорту у внутрішньому сполученні до 75% у 2030 році.

У числі можливих ризиків відзначається ввезення значної кількості старих авто з ДВЗ з країн ЄС для реалізації в Україні напередодні дат заборони.

Як зазначає Мінінфраструктури, законопроект розроблений з метою реалізації окремих положень Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами, а також Директиви ЄС від 2009 року "Про просування чистих та енергоефективних транспортних засобів автомобільного транспорту".

У свою чергу таку аргументацію піддав критиці експерт з питань енергетики Геннадій Рябцев.

"Мені дуже хочеться дізнатися прізвища розробників цього "документа", які аргументують заборону в Україні двигунів внутрішнього згоряння з 2030 року потребою в імплементації Директиви, відсутньої в Угоді про асоціацію з ЄС", - написав він на своїй сторінці в Facebook у четвер.

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Новини по темі:

comments powered by Disqus
Система Orphus
Щотижнева
e-mail розсилка